Historia

Miten kaikki alkoi…

Saksassa 15. tammikuuta 1895 Bremenin uutisissa ilmoitettiin Johann Jacobsin avaavan liiketoiminnan, joka erikoistuisi kahviin, kaakaoon, teehen, suklaaseen ja pikkuleipiin. Vuonna 1907 avattiin ensimmäinen paistomyymälä, joka teki Jacobsin hyvin ylpeäksi. Vuonna 1913 Jacobs puolestaan patentoi ensimmäisen kahvipussituotteen.

 

Yrityksen rakentaminen

Ensimmäisen maailmansodan jälkeen kahvia alettiin myymään uudelleen, jolloin suositut kahvipavut täyttivät jälleen Jacobsin hyllyt. Johannes Jacobs & Co. perustettiin vuonna 1926 ja vuonna 1928 Jacobs Kaffee:n suosio jatkoi kasvamista. Tämän muutoksen myötä Jacobs-kahvia voitiin myydä nyt suurelle kuluttajakunnalle ympäri Bremeniä.

Jacobs coffeen mainonta

Jacobsin modernin ja kohdennetun mainonnan aloitti Johann Jacobsin veljenpoika Walther J. Jacobsin puodin sisäänkäynnillä. Hänen ensimmäinen mainoskampanjansa toteutettiin 1930. Ensimmäinen toimenpide oli kuuluisan ”alkuperäisen pakkauksen” lanseeraaminen Jacobsin väreissä. Slogania ”Viimeiseen papuun…” käytettiin vuonna 1931 ensimmäistä kertaa.

Jacobs televisiossa ja radiossa

Toisen maailmansodan jälkeisen yrityksen rakennusten tuhoutumisen ja jälleenrakentamisen jälkeen Obernstraße 20: n myymälä uudistettiin joulukuussa 1950. Vuodesta 1954 lähtien uusi iskulause ”Jacobs kahvi… ihanaa” olikin kaikkien huulilla, sanomalehdissä ja televisiossa. Yhtiö jatkoi menestystarinaansa ja laajensi tuotevalikoimaansa.

Nykyinen ”Jacobs Krönung” syntyy

Berliinin nykyinen kahvimylly aloitti tuotannon Jo 1961. Keväällä 1966 olikin lopulta aika lanseerata perinteiset ja kuuluisimmat Jacobsin tuotteet. Jacobsin nykyisessäkin logossa esiintyvä kruunu symboloi korkealaatuista kahvia, jonka tarjoaminen on ollut Jacobsin missio jo alusta asti.

Jacobs – unelmoi avoimin silmin

Vuonna 2017 Jacobs nousee uuteen loistoon. Uusi, yhtenäinen tuotemerkin ulkoasu syntyy, mutta Jacobs tunnusomaiset piirteet kuten kruunu, hemmotteleva aromi ja vihreäkultainen väri on säilynyt tähän päivään asti.